zondag 15 juli 2012

Do you like this?


Zijn blauwe ogen zijn strak gericht op het schermpje dat hij met twee handen vasthoud.  zijn vingers typen met een snelheid dat je zou denken dat zijn leven ervan af hangt.  Als veertigjarige moeder kan ik natuurlijk niet het risico lopen als hoogbejaard te worden bestempeld dus deze moeder doet mee aan alle nieuwe hypes en trends.  Was het een aantal jaar geleden Hyves waarmee je promoveerde naar de status ultra hip, nu is hyves übersaai en achterhaalt.  Twitter en Facebook zijn het.  Heb je dat niet ben je neanderthaler uit de oertijd in de ogen van de jeugd.


Volgers zijn belangrijk bij Twitter, hoe meer des te beter.  Dat bepaalt je status.  Je zou denken dat het een puberfenomeen is dat vanzelf overgaat naarmate de pubers uitgroeien naar volwassen stabiele mensen. Welnee, serieuze volwassenen met nog serieuzere banen wensen dagelijks het plebs een goede nacht via Twitter.  Onvoorstelbaar om te zien dat volwassenen bloedserieus praten over Tweeps en dat mensen daadwerkelijk hun baan verliezen door Twitter.

Zielsgelukkig zijn ze met hun internetvrienden, zich niet realiserende dat  men zichzelf te kort doet.  Er gaat niets boven echte vriendschap mijn inziens. Face to face versus face to Facebook.

Wijze levenslessen geef ik mijn zoon mee, sociaal contact speelt zich in het echte leven af.

Mijn iphone ploinkt, ik heb een nieuw berichtje.  Een vriendin whapt hoe laat ze me morgen ophaalt.  Lang heb ik contact met haar gehad via whats app, sinds kort zwemmen we en groeit er langzaam een fijne oprechte vriendschap. Er gaat niets boven echt contact.

1 opmerking: